GAZİANTEP - TÜRKİYE (Gaziantep - Turkey)

Gaziantep Kalesi - Şahin Bey
1920 yılının başında başlayan ve sonu zafere dayanan bu savunma, başta özgürlüğü sonrasında gazi unvanını getirdi Gazi olan Antep halkına..
Gaziantep Kalesi
Şehrin en önemli simgelerinden biri olan kale, birçok kez restore edilmiş ve görünen bu halini 2000'li yılların başında almıştır.


Zeugma  Mozaik müzesi
2000 yılı aşkın süredir var olan mozaikleri bulunduran müze, Dünyanın en büyük mozaik müzesi olma niteliği taşıyor. Kendi yorumumu katacak olursam, gördüğüm en düzenli müzelerden... Ses efektleriyle animasyonlarıyla ve ışıklarıyla sizi içine alıyor.

Malesef kaçakçıların ve yağmacıların sebep olduğu hasarlar çok büyük boyutlarda. Birçok önem arz edebilecek eser yarım veya hasar görmüş.

Çingene Kızı
Başta Gaziantep'in olmak üzere aslında Türkiye deyince akla gelen yapılardan biri. Halk arasında Çingene Kızı olarak anılıyor saç örgülerinden dolayı. 2011 yılından itibaren müzede özel karanlık odada sergilenmekte. Açıkçası boyutu hakkında bir fikir sahibi olmadan gittiğim için gördüğümde şaşırdım. Yaklaşık olarak 35-50 cm ölçülerinde.




Tava
Meşhur tava yemeği. Eskimeyen Arkadaşlarla yeniden bir araya gelmek ve onların ellerinden tava yemeğini yemek keyif verici. Yalnız bir tavsiye, eğer çok acıktıysanız bu yemeği arzulamayın çünkü biraz uzun sürüyor.

Nohut Dürüm
Gözlemlerime göre Antep halkının vazgeçilmezlerinden. Sabah veya akşam fark etmeden yenilebiliyor. Bende tadıyım dedim. Yemesi zor biraz ama pişman olmayacaksınız.

Meyan KöküKola'nın ham maddesi aroması olan meyan kökü bu geleneksel amcadan bir bardak alayım dedim. İki yudum dayanabildim fazlası gelmedi. Açıkçası çok ağır ve pek hoşuma gitmeyen bir tat kaldı ağzımda.
Zincirli Bedesten
Gaziantep'te gezmekten en keyif aldığım yerlerin başında geliyor. Işıl ışıl, rengarenk. Turist olduğum bu şehirde beni cezbeden ne varsa burada buldum diyebilirim...

Göktürk AbideleriTürkiye'de gezdiğim şehirler arasında en çok heykel ve özgün yapı gördüğüm şehir Gaziantep oldu. Bunlarda Göktürk Abidelerinin birebir kopyası.

Bu ne baba?



Bakırcılar ÇarşısıAntep deyince akla gelen yerlerden birisi Bakırcılar Çarşısı. Şehrin simgelerinden olmuş ve turistik değer kazanmış.





Yorumlar