RÜYA ŞEHİR BLED -SLOVENYA - Dream city Bled - sLOVEnia


Bled Gölü etrafında, yeşilin bütün tonlarıyla mavinin huzurunu ayıran bu gezi yollarında keyifli bir yürüyüş yaptık.


Masal tadında bir yer.
Bled Kalesi,Bled Gölü ve ortasındaki adacık, burada çekilecek olan her fotoğrafın iyi olmasını sağlıyor. Gözlerime ve hafızama da unutamayacağım bir yer olarak yerleşti.
Huzur mavi'de. Mavi, Bled'de :)


Buz Devrine ait bir göl, Bled gölü
Bu ada 99 basamak bulunduruyor. Bir geleneğe göre, damat, gelini sırtına alarak bu basamakları çıkıyormuş. Ayrıca ada'da Slav izleri görmekte mümkün.


Bled Kalesi bütün ihtişamıyla görkemli yerinde duruyor.
Bled Kalesine çıkmak için biraz yorucu bir tırmanış yapmanız gerekiyor. Bizde bu zahmete katlandık ama o kaleden göreceğimiz manzara her şeyi unutturacaktı biliyorum.



Ve bled kalesinde içeri giriyoruz. 6 Euro gibi bir fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Bled Kalesinin arka tarafından manzara bu şeklide. Karanlık ve kasvetli odaları bu manzara ve ışığı aydınlatıyor yeterince.

Çekilen fotoğraflarla görünülen bazen aynı olmayabilir. Bunu birçoğumuz hissetmişizdir veya başımıza gelmiştir. Fakat Bled'i bunun dışında tutuyorum. Bled, tam aksine fotoğrafların bile güzelliğni anlatamadığı bir yer diyebilirim.

Zorlu tırmanışın ardından ilk gördüğüm manzara buydu. Sanırım o zahmeti de unuttum şimdiden :)

Her yer Mavi.

Tek bir insanın bunu kürekle adacığa götürmesi de en çok aklımda kalanlardan. Fakat ben bu manzaranın tadını çıkarıyorum ve ona kolay gelsin diyorum :)

Bizde yüzdük. Bled'e gelmişken yüzmemek olmazdı sanırım.



Anlatılmaz yaşanır diyesim geliyor fakat şunu diyebilirim ki, Turizm kültürünün henüz bu şehre uğramaması bu şehrin de huzurunu korumasını sağlıyor bence. Slovenya'nın başkenti Ljubljana'ya bir saat mesafede olan bu küçük şehir turist çok fazla ağırlamaması ilginç ama sevindirici.

Yorumlar

  1. Bayıldım ... Yüzdüğünüz yer hele !!! Gezen,göre,okuyan,bilen ve tüm bunları yazabilen yetişen bir sanatçı kardeşimsin. Senin adına mutlanıyorum ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder